Sommarlängtan nu. Jag är redo!

Kjolen jag nämnde i förra inlägget är färdigstickad! Den är förvånansvärt stretchig så jag kommer nog att sy in ett band i linningen för att stabilisera den lite. Att jag valde ett lite tunnare garn än rekommenderat innebär också att jag får lov att sy/köpa en underkjol så småningom, men än så länge är det strumpbyxor som gäller. Det handmålade garnet kommer från Yarntopia Treasures butik på Etsy och betonade kilarna i kjolens nederdel på ett fint sätt. Jättetrevligt mönster att sticka!

Om Fencers of Yarn

ravelry: fencersofyarn
Detta inlägg publicerades i Färdiga arbeten, Gratismönster, Tips och märktes , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sommarlängtan nu. Jag är redo!

  1. Charlo skriver:

    Har du stickat en kjol?? Du är ju helt crazy. =)
    Den ser ju helt tunn å skir ut, fin!

Lämna en kommentar