Julstrumpor!

Mina underbara julstrumpor har till slut blivit utnötta efter bara tre år. Men vad gör det när man kan sticka nya? Förra gången använde jag ett grövre garn än mönstret rekommenderade och fick anpassa randbredd och minskningar. Den här gången använder jag den rekommenderade masktätheten och allt men upptäckte att det minsann inte kunde bli några knästrumpor, det tog stopp över vaden. Naturligtvis. I vanliga fall brukar jag riva upp och sticka en storlek större, men jag gillar egentligen den här längden bättre.

Mönstret fanns med i Allt om Handarbete nr 1 2008. Hittar tyvärr ingen länk till den tidningen, den är från tiden innan AoH delades upp i stick- och sömnadstidning.

 

 

 

Om Fencers of Yarn

ravelry: fencersofyarn
Detta inlägg publicerades i Färdiga arbeten. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar